Tractament de les imatges

Bloc de Pensament i autosensibilització, que va començar per pura necessitat de sobreviure, en un món força mancat de curiositat per saber coses, quines ?..... qui som ? .... on som ?... que fem aquí ? ... cap on anem o a on volem anar ? ....... el nostre temps és curt , cal aprofitar-ho. Aturar-se a pensar, un moment ,abans d’ agafar un camí o un altre, compartir coneixements i experiències ....com aquests camperols francesos de finals del XIX. Està clar que parlen de política, un vol convençer a l' altre, però la meitat escolta amb atenció i tots comparteixen idees....

dissabte, 28 de març del 2015

LA ILUSTRACIÓN IBÉRICA (ANY VIII) 1890


La Ilustración Ibérica va ser una revista editada a Barcelona entre el 1883 i el 1898. Era un setmanari científic, literari i artístic editada per Ramón Molinas i dirigida pel notable metge, literari i crític d'art Alfredo Opisso i Vinyas; i tal com deia al prospecte de la present publicació "Redactat pels més prestigiosos escriptors d'Espanya i Portugal i il·lustrat pels millors artistes de l'univers".

La revista es distribuïa per Espanya, Portugal, Cuba, Puerto Rico i l'estranger. Dirigida a un públic de classe mitjana alta, una burgesia espanyola i hispà-americana, i que estava ben acceptada pel públic femení. En els seus inicis estava formada per vuit pàgines i posteriorment per setze, arribant a publicar un total de 835 nombres sempre d'estructura similar.

La ilustración Ibérica no només es va mantenir en la labor de les revistes il·lustrades sinó que es va ocupar de recollir les preocupacions culturals i socials de determinats estaments socials, utilitzant les il·lustracions i gravats com a autèntics reportatges actuals. A més mostrava una visió completament ample de contrastos principalment entre Espanya i França quant a societat i cultura, concretament entre Madrid i París.

Va innovar gràcies a les seves publicacions culturals, socials i artístiques, publicant una abundant informació il·lustrada de l'Exposició que es va realitzar a París en el 1889, comptant amb gravats centrats en les arts industrials de Juan Yehil, l'arquitectura, comunicacions o descobriments científics, que revelessin la intenció de progrés.

La revista dedicarà la major part del seu contingut a mostrar reproduccions de gravats i obres d'artistes contemporanis. L'interès d'aquesta revista se centrava principalment en l'art europeu, tant acadèmic com a oficial, amb quadres de Bouguereau o Greuze apareixen amb freqüència o del prerrafaelisme britànic així com representants del simbolisme. La crítica de l'època reflecteix la tendència d'aquest segle cap a l'idealisme i el realisme, amb crítics con Álvarez de Sestri. A més d'escenes costumistes com les de Jean-François Millet o Gustave Boulager. ( Viquipèdia)




La Ilustración Ibérica fou un setmanàri científic, artístic i literari. El primer exemplar el trobem datat del (13 de gener de 1883) i des d'aquest fins al darrer exemplar (num.835) i publicat un (31 de desembre de 1898) s'editaven a establecimiento editorial Ramón Molinas al (C/Villaroel num. 17 de Barcelona) i que canviarà de seu cap a la (Plaça Tetuan num. 50 de Barcelona). Després d'aquests setze anys de revistes ininterrompudes, al darrer exemplar es publica un comiat que diu així:

"Diez y séis años de constantes relaciones con el público que tanto nos ha alentado con su apoyo, no pueden menos de haber creado una corriente de noble estimación que no podemos interrumpir, aunque sea por limitado período, sin profundo sentimiento. Deseos de introducir en La Ilustración Ibérica importantísimas modificaciones que la colocan al nivel de los más recientes perfeccionamentos en su género, nos vemos, en efecto, obligados a suspender temporalmente su publicación, mientras completamos la reunión de los elementos necesarios a nuestro objeto, en la confianza de que las personas que hasta el presente nos han prestado su valioso concurso habrán de quedar plenamente satisfechas al ver las condiciones en que reaparecerá este semanario, mientras lo cual sólo nos resta hacer presente nuestro más cordial agradecimiento a cuantos nos han honrado con su colaboración y al público que tan decidido favor nos ha dispensado siempre. (Viquipèdia)



Com  si fos una resposta i en castellà, es clar, sempre hi ha hagut un públic, a la ja existent " La Ilustració Catalana" (1880-1894) aparegué aquesta publicació, notablement anglófila més que espanyola, amb aires europeus, que deixa el panorama català totalment de banda en mans de la seva competidora. ( Pijus)








JACK Y SU AMA












EL GORRION NUEVO

























SANT MIQUEL DEL FAI





























PORTA DEL PATI DE LA FONDA













LA GALLINA CIEGA


























 CARLOS PELLEGRINI 

PRESIDENT DE LA REPUBLICA ARGENTINA 1890




























GIRONA














CONDENADO A MUERTE









LA FIESTA DE LA MADONA 

(CUADRO DE E. DALBONO)






 UNA CONFIDENCIA 

(CUADRO DE J. ANDREOTTI)







FCO. RIUS I TAULET













MIRANDO LA PROCESIÓN











EL AMOR EN EL BALCON 

(CUADRO DE E. DALBONO)





























LES FAMOSES MANIOBRES MILTARS DE CALAF DEL 1890




























UN FORASTERO (CUADRO DE NORMAN GARSTIN )




























PROCESSÓ DE SITGES 1890




























DETALLS DE LA PROCESSÓ DE SITGES DEL 1890














TIPOS DE SOLDADOS ANTIGUOS; DE GUARDIA EN EL CAÑÓN.



























TARDE DE OTOÑO DE A. EAST









MIGNON 

(CUADRO DE GABRIEL MAX)































UNA BODA EN VIZCAYA (CUADRO DE MAMERTO SEGUÍ)






























ACTUAL HOTEL ARGENTINO DE PIRIAPOLIS (MALDONADO-URUGUAY)














EMOCION CAUSADA POR LA BOTELLA 

(CUADRO DE FRANCISCO JOVER)





















JULIAN GAYARRE
















ANTONIO MEUCCI 

(INVENTOR DEL TELEFON)













DIBUIXOS SOBRE EN BUFFALO BILL I LA SEVA TROUPE A LA BARCELONA DEL 1890





























EL CORONEL GUILLERMO CODY ( FAN LA TRADUCCIÓ A TOT)




























PALAU DE CORREOS DE MONTEVIDEO ( EN PROJECTE, ENCARA NO ESTAVA FET EL 1890)











CANTO DE AMOR 

(CUADRO DE PEDRO ROI)










LA LAVANDERA 

(CUADRO DE EUGENIO BLAAS)





















CONDUCCION DE LOS RESTOS DE JULIAN GAYARRE A LA ESTACIÓN DEL NORTE.-




























RETRATANDO AL ABUELITO (CUADRO DE SCAFFAI)



























UN BUZÓN (CUADRO DE ARTURO RICCI)



























DE CENTINELA (CUADRO DE ZANNOAI)















EL MOSQUETERO

(DIBUJO DE ARMENISE)







VENECIA EN EL SIGLO XVI, MAÑANA DE FIESTA

( CUADRO DE WAGREZ)




























BUEN CHISTE 

(CUADRO DE T. CEDESTRÖM)


















LAS HEROINAS DE SHAKESPEARE: 

SILVIA, (CUADRO DE C. PERUGINI)



























COGIDO (CUADRO DE FAIRFAX MUCKLEY)





























ELS COMENÇAMENTS DE LA ELECTRICITAT






























NOTICIAS FRESCAS (CUADRO DE R. STACEY MARKS)












QUE TE PAREZCO








UN RINCÓN TRANQUILO






























PORT DE TARRAGONA 1890






























LA CUBIERTA DEL TRASATLÁNTICO















TIPOS DE CERDEÑA : 

TRAJE DE LOS LANUSOS













DETALL: 

UN MASSAIUS









UN LANUSO 

(PODRIA SER UN PARENT MEU )















UNA LANUSA











DETALL: 

TRAJE MIXTO




























SERVITE DOMINUM IN LAETITIA 

(CUADRO DE EMMANUEL CORREA)




























FEROCARRIL DE REUS A MORA LA NOVA







¡CUANTO TARDA !














CIOCCIARA DEL LACIO

 (DIBUJO DE FERRAGUTI)






















SE ENREDA LA MADEJA 

(CUADRO DE ARTURO MORADEI)













PRIMAVERA

 ( 3 DE MAYO DE 1890)














COGIDOS IN FRAGANTI

 ( CUADRO DE GIRARDET)











EL GENERAL D. MANUEL CASSOLA (DIBUJO DE P. Y VALOR )



























REGRESO DELAS CARRERAS












LAS VIOLETAS





























CONFERENCIA SOBRE SHAKESPEARE



























REGATAS A LA BARCELONA DEL 1890















EL MAHARAJA DE KAPUTALA (PENJAB)





























SR. ISAAC PERAL INVENTOR DEL SUBMARINO 

( DIBUJO DE P. Y VALOR )

































INDECISIÓN 

(CUADRO DE LUIS ALVAREZ )





















divendres, 27 de febrer del 2015

Creacionisme, Evolucionisme i Cretinisme per ordre d'aparició



Primer va ser Déu.






I va crear l' home.






A semblança seva.





Perquè no estés sol va crear l' Eva.


Així començà tot segons Sant Robert Crumb.



Dibuix de Crumb amb Adam  i Eva fent les paus.


Adam i Eva avui dia segons  la Cuatro.











En el XIX aparegué Charles Robert Darwin (1809-1882) amb la seva gran obra,  origen de l' anomenat Evolucionisme, fruit de quantitat d' anys d' estudis i notes, en la que diu que l' home prové del mico.















Aquesta és l' obra, en la que s' atreveix a dir que l' home i el mico són cosins germans.


Per això mateix va ser ridiculitzat a la seva época.



Gràfic de la seva Teoria de l' origen de les espècies.

Evolució ràpida de l' home segons Darwin.
 I les seves diferents variants.







La Ciència al costat de Darwin ha intentat fer-nos entendre.










Fer-nos pensar.


Explicar les coses.


Sense treure mèrit a l'ésser humà.


Frases assenyades van ser pronunciades.


Però molts l'únic mono que veien era aquest.-


I això que en Darwin era creient.






Però res ha canviat al llarg dels anys.






Al mico volen callar.


En Wert està content.

L' adoctrinament a les escoles  es vol imposar.



Ell i alguna cosa més ho aconseguiran.









A Darwin enmudir.








Ja hi tornem a ser ?







El Cretinisme ha tornat.





































Ah !! i si existeix de veritat Déu, vull que sia com aquest: